Historia tego włoskiego likieru sięga roku 1815, kiedy to Ausano Ramazzotti stworzył recepturę unikatowego ziołowego specyfiku łagodzącego niestrawność, o jaki dopytywali się liczni zamożni klienci jego mediolańskiej apteki. Półki dla medykamentów Amaro Ramazzotti opuścił dopiero w 1848 roku wraz ze swoim kreatorem - Ausano otworzył wówczas bar nieopodal słynnej opery La integruje, a w jego menu jako alternatywę dla kawy umieścił właśnie ziołowy halbbitter.
W 1877 roku potomkowie Ausana nie tylko powołali do życia markę Fratelli Ramazzotti, lecz i unowocześnili technologię produkcji jej flagowego wyrobu. Likier prędko zdobył popularność we Włoszech, a następnie podbił serca reszty Europejczyków - kampania reklamowa niezwykle intensywnie ruszyła zaraz po zakończeniu I wojny światowej, plakaty projektowali najznakomitsi przedstawiciele świata sztuki. Amaro Ramazzotti szybko zdobył miano "króla aperitifów", a tuż przed wybuchem II wojny światowej zaledwie 18-letni Guido Ramazzotti stworzył najmocniej chwytliwy w ówczesnych czasach slogan reklamowy: "Ramazzotti jest za każdym razem dla Ciebie korzystny". Slogan ten na stałe wszedł do potocznych zwrotów sympatyków trunków na całym świecie. Dziś firma należy do koncernu Pernod Ricard, jednak Amaro Ramazzotti wciąż stworzony jest w swej ojczystej Italii - wedle tradycyjnej receptury i z etykietą zaprojektowaną przez samego Ausana.
Receptura likieru znana jest jedynie trzem osobom na świecie. W bogatym bukiecie 33 ziół i przypraw korzennych wyraźnie wyczuwalne są kardamon, mirt, cynamon, galangal i skórka słodkiej i gorzkiej pomarańczy. Sama receptura owiana jest tajemnicą, wiadomo jednak, że w składzie likieru nie brakuje tak wyszukanych komponentów jak rabarbar, gencjana i chinowiec.
Amaro Ramazzotti można serwować bez dodatków, na lodzie, z dodatkiem Ginger Ale, z tonikiem, z plasterkiem cytryny - w każdym z tych połączeń nie zabraknie prawdziwie włoskiego ducha.