wyjątkowe wydanie pysznego likieru morelowego od armeńskiego producenta brandy Ararat, który buduje trunki niezmiennie od 1887 roku. To połączenie dwóch symboli tego kraju w jednej butelce - soczystego owocu oraz tradycyjnego trunku.
kompozycja oparta na konwencjonalnym profilu brandy (produkowanej na bazie białych winogron, a także źródlanej wody) - została wzbogacona naturalnymi ekstraktami z dojrzałych moreli. W konsekwencji powstał aromatyczny likier i równocześnie słodka brandy owocowa, która oferuje bogatą gamę nut suszonych moreli, płatków migdałowych, wanilii, lukrecji, cynamonu i tonów subtelnego dębu.
rekomendowany do podawania w wersji schłodzonej i z kostką lodu. Pysznie smakuje serwowana także do marcepanowych deserów, a także ciast z migdałami. Stanie na wysokości zadania ponadto jako alkohol po posiłku, na korzystne trawienie.
Ararat to najsłynniejszy trunek z Armenii. Swoją nazwę wziął od świętej góry Ararat, na zboczu której według legend zatrzymać się miała biblijna arka Noego. Fabrykę tego alkoholu na gruntach dawnej fortecy założył w 1887 roku Nerses Tairyan - kupiec i filantrop. W 1899 roku Tairyan odsprzedał firmę Nikołajowi Szustowowi, potentatowi na rynku rosyjskiej brandy, za 50 tysięcy rubli. Szustow okazał się bardzo obrotnym biznesmenem; jeszcze w latach 70-tych XIX wieku kontrolował 80% produkcji brandy, win, wódek i likierów w Cesarstwie, a wkrótce jego wyroby trafiły w dodatku na rynki zachodnie. Marce nie brakowało sukcesów: podczas wystawy światowej w Paryżu w 1901 roku Ararat otrzymał nagrodę Grand Prix, a francuscy sędziowie byli tak zaskoczeni jego niesłychaną klasą, że zezwolili Szustowowi nazywać go "koniakiem". Był to pierwszy w dziejach przypadek, kiedy przywilej ten otrzymał firma spoza Francji.