Soju to tradycyjny koerański alkohol, czysty i naturalny, wyprodukowany wyłącznie z kleistego ryżu, wody i noru czyli zakwasu fermentacyjnego.
Założona w 2016 r. Na Brooklynie producent Tokki Soju za swój cel stawia rozpowszechnienie tego trunku na świecie ale także wyszła naprzeciw potrzebom koreańskich restauracji premium w Nowym Jorku, którym brakowało konkretnych alkoholi pasujących do serwowanych dań. Jej założyciel, wywodzący się z rodziny o wieloletnich tradycjach gorzelniczych Brandon Hill, w roku 2011 r. Mieszkał w Korei, gdzie opanował sztukę tworzenia rewelacyjnego soju. Rok jego pobytu w Korei był Rokiem Królika- stąd wybór nazwy producenta oznaczającej w języku koreańskim królika i opracowana przez Hilla, będącego z wykształcenia artystą grafikiem, szata produktu.
Soju Tokki White Label wytworzone jest z koreańskiego ryżu, mielonego i gotowanego tego samego dnia, co pozwala zachować najwięcej aromatu ziarna. Do wyprodukowania jednej butelki trunku potrzeba około 800 g ryżu. Na żadnym z etapów produkcji nie dodaje się nienaturalnych aromatów, enzymów ani słodu. Fermentacja zachodzi w kadziach przy udziale noru pochodzącego z Korei. Destylacja odbywa się w miedzianych alembikach, które lepiej niż te ze stali zachowują właściwą temperaturę destylatu i wpływają korzystnie na jego czystość. Jedynie 35% towaru uzyskanego z destylacji jest poddawane dalszej obróbce, czyli łączeniu destylatu z wodą uzyskiwaną na zasadzie odwróconej osmozy, a także finalnie- butelkowaniu. Soju Tokki White Label to w pełni naturalny, czysty i wysokiej jakości trunek.
Nuty degustacyjne soju Tokki White Label to delikatny pudding z tapioki, subtelny aromat wanilii, lekko wyczuwalna ziemistość. Konsumowany w temperaturze pokojowej na dodatek ujawnia nieco zielone, warzywne nuty smakowe.
Soju Tokki White Label nadaje się do dań kuchni koreańskiej. Jest na dodatek wyśmienitą bazą do niskoprocentowych drinków. Założyciel marki wciąż rozszerza jej portfolio a w maju 2021 roku otworzył luksusowy bar Tokki w koreańskim Hongdae, co jest dowodem sukcesu w stworzeniu konwencjonalnego koreańskiego napoju daleko poza granicami jego rodzimego kraju.
Vol. 23%
0,375 l