Koniak, który początkowo oferowany był wyłącznie na rynku azjatyckim, został aktualnie udostępniony także szerszemu gronu fanów marki Courvoisier. Napój jest mieszanką eaux de vie - Petite Champagne destylowaną z osadu, połączoną z Grande Champagne, a także odrobiną Fins Bois. Szacuje się, iż pojedyncze destylaty dojrzewały w dębowych beczkach poprzez ponad 15 lat, zanim zostały trafnie skomponowane i zabutelkowane pod nad wyraz wysmakowaną etykietą.
Koniak znamionuje się głęboką, bursztynową barwą. Bukiet oferuje aromaty suszonych owoców, dębu i przypraw. Gładki na podniebieniu, zniewala perfekcyjnym balansem i bardziej wytrawnymi tonami. Finisz długofalowy, szczególnie satysfakcjonujący.
Courvoisier to marka koniaków klasy premium, która aktualnie wchodzi w skład trunków należących do marki Beam Suntory - spółki założonej w Osace, w Japonii. Koniaki tworzone są jednak we francuskiej miejscowości Jarnac, w regionie Charente.
Courvoisier została założona w Paryżu, w 1835 roku poprzez Emmanuela Courvoisier'a. Początkowo, wraz z ówczesnym burmistrzem, mężczyźni działali jako handlarze najlepszych koniaków z regionu. Finalnie jednak sami zdecydowali się produkować napój, który sprostałby oczekiwaniom najmocniej wymagających konsumentów.
W 1811 roku miejscowość odwiedził sam Napoleon Bonaparte, który upomniał się o racje koniaku dla swoich kampanii artyleryjskich. Legenda głosi, że Napoleon sam zabrał ze sobą kilka beczek Courvoisier na Wyspę Świętej Heleny. Podczas rejsu raczył się nimi z oficerami statku, którzy określili koniak mianem:,,Cognac of Napoleon". W 1869 roku przodek sporego przywódcy wojskowego - Napoleon III, osobiście nadał właścicielowi firmy Courvoisier zaszczytny tytuł Oficjalnego dostawcy na dwór cesarski.