Koniak, który pojawił się na rynku w kwietniu 2019 roku, będąc częścią serii,,Instensity". Cykl ten ma na celu oferować miłośnikom tego typu trunków wyjątkowo aromatyczne wydania, o powiększonej intensywności bukietu.
W Camus VSOP Intensely Aromatic udowodniono, iż terpeny i estry (związki chemiczne odpowiedzialne za woń) mają wyższe wartości. Koniak ten powstaje w wyniku połączenia w trakcie destylacji części osadu z wina (ewentualnie osadu drożdży i moszczu) z trunkiem bazowym. Następnie dojrzewa co najmniej cztery lata w lekko prażonych beczkach z dębu francuskiego.
Bukiet otwiera się mocnymi nutami kwiatów (typowo róży, jaśminu, fiołka, winogron, a także wiciokrzewu). W tle przewijają się akcenty migdałów, dojrzałego banana, słodkich jabłek, rodzynek, fig, herbaty, delikatnego dębu, wanilii i syropu klonowego. Nieprzeciętny na podniebieniu, gwarantujący niezapomniany finisz.
Siedziba marki Camus umiejscowiona jest w niemal samym sercu regionu Cognac. Na początku XIX wieku Jean Baptiste Camus był niezależnym winiarzem, prowadzącym śladowe przedsiębiorstwo. W 1863 roku założył on kolektyw producentów, którzy słynęli z produkcji wysokiej jakości koniaków. Panowie działali pod szyldem La Grande Marque. Biznes kwitł i wkrótce Jean-Baptiste wykupił udziały części swych partnerów, żeby założyć własną markę - Camus La Grande Marque. Równocześnie nazwa jak i marka zyskały wielką sławę i już w 1910 roku trunki Jeana stały się oficjalnym koniakiem na dworze cara Rosji.
marka Camus nadal znajduje się w rękach rodziny i obecnie jest zarządzana przez jej piąte pokolenie. Współcześnie firmą kieruje Cyril Camus, zatrudniając ponad 500 pracowników w ośmiu krajach, na trzech kontynentach.